انواع توری صنعتی

فروش و تولید و عرضه انواع توری های صنعتی و ساختمانی از قبیل توری استیل . توری پلاستیک و توری حصاری و توری سرندی و توری برنجی و توری فسفر برنز و توری اکسترودر و توری فیلتر و توری پنجره و توری پرسی و....

انواع توری صنعتی

فروش و تولید و عرضه انواع توری های صنعتی و ساختمانی از قبیل توری استیل . توری پلاستیک و توری حصاری و توری سرندی و توری برنجی و توری فسفر برنز و توری اکسترودر و توری فیلتر و توری پنجره و توری پرسی و....

فروش و تولید و عرضه انواع توری های صنعتی و ساختمانی از قبیل توری استیل . توری پلاستیک و توری حصاری و توری سرندی و توری برنجی و توری فسفر برنز و توری اکسترودر و توری فیلتر و توری پنجره و توری پرسی و....
تلفن سفارش:021
33960418
33970326
33970638
09128919867
09195801170
09195801270

شیکر الک یا ویبره الک یا لرزاننده غربال

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۳۵ ق.ظ

 

شیکر الک یا دستگاه لرزاننده دستگاهی است جهت لرزش مداوم الک ها و جهت جداسازی انواع نمونه های پودری یا لوسیونی با گذراندن نمونه از الک با قطر مخصوص و مشخص 8 اینچ و 12 اینچ می باشد . دستگاه های شیکر الک ساخت کمپانی scl دارای قابلیت انجام الک نمودن نمونه های خشک و تر را داشته و قابلیت تنظیم دامنه لرزش ، زمان ، سرعت فرایند جداسازی را دارد . دستگاه های شیکر الک یا ویبراتور scl دارای لوازم جانبی از جمله سیستم اولتراسونیک به جهت افزایش سرعت فرایند جداسازی را دارند.

 

شیکر الک آزمایشگاهی
شیکر یا ویبره خشک

شیکر الک آزمایشگاهی scl دستگاهی است که می توانیم چند الک آزمایشگاهی را بر روی آن سوار کنیم و مصالح و مواد تهیه شده را داخل بالاترین الک بریزیم و با حرکت چرخشی و پرتابی و نیروی گریز از مرکز عمل دانه بندی مصالح سنگی ریزدانه و درشت دانه و حتی تر و لوسیونی را به سهولت و بدون دخالت دست انجام دهیم.
ویژگی های شیکر الک:
◾ دارای تایمر اتوماتیک
◾ قابلیت نصب الک با قطر های 8 و 12 اینچ
◾ دارای حرکت غربالی و سه حالته
◾ نگهدارنده جهت جلوگیری از افتادن الک
◾ قابل اتصال به برق شهری
◾ رنگ کوره ای مقاوم

شیکر الک یا ویبره غربالی
شیکر الک تر و لوسیونی


طریقه ی استفاده از شیکر الک:
دستگاه شیکر الک دارای یک سینی با قابلیت نصب الک آزمایشگاهی با قطر 8 اینچ (20 سانتی متر) و قطر 12 اینچ (30 سانتی متر) است که ظرفیت نصب 11 الک با قطر 8 اینچ و 9 الک با قطر 12 اینچ را داراست.
شیکر الک یا ویبره الک آزمایشگاهی دارای تایمر قطع خودکار است. با تنظیم تایمر بر روی زمان مورد نظر و استارت دستگاه، شیکر به طور اتوماتیک عمل غربال کردن را انجام داده و در پایان زمان تعیین شده از حرکت می ایستد. این نوع شیکر ها قابلیت تنظیم سرعت و لرزش را دارند و به صورت مگاهرتزی و امواجی با قابلیت های بالا کار میکنند .

ویبره دقیق میکرون
ابزار دقیق

مطلب آموزشی

شیکر الک آزمایشگاهی (laboratory sieve shaker) یا لرزاننده الک دستگاهی جهت لرزش مداوم الک‌هاست و برای جداسازی و دانه‌بندی کردن مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربردهای شیکر الک
جداسازی اجزا مختلف یک مخلوط
طبقه‌بندی مواد و دانه‌ها برحسب اندازه
اندازه‌گیری توزیع ذرات
مورداستفاده در صنایع داروسازی، شیمیایی، مصالح ساختمانی و شیکر قهوه و …
انواع شیکر الک
شیکر الک برقی مکانیکی: که حرکت الک توسط موتور الکتریکی که با تسمه‌ای به لنگ متصل است، ایجاد می‌گردد. حرکت صفحه شیکر تابع اندازه خارج از مرکز بودن لنگ است. قدرت و دوام این نوع از شیکر بیش از شیکرهای مغناطیسی است و این نوع شیکر قادر به الک کردن وزن بالاتری نسبت به شیکر الک مغناطیسی است. معمولاً در آزمایشگاه مکانیک خاک مورداستفاده قرار می‌گیرد.
شیکر الک برقی مغناطیسی: در این شیکر عامل لرزش الک و سرند میدان مغناطیسی است به‌گونه‌ای که با قطع و وصل شدن جریان داخل مگنت صفحه اصلی دارای لرزش می‌شود. با تنظیم سرعت تناوب جریان و با تغییر شدت‌جریان می‌توان لرزش را کنترل نمود.
طریقه کار با شیکر الک آزمایشگاهی
مجموعه الک‌ها به ترتیب درشتی اندازه سوراخ‌های غربال از بالا به پایین روی دستگاه شیکر قرار می‌گیرند (الک‌های با سوراخ بزرگ‌تر در بالا و الک‌های ریزتر در پایین). تایمر دستگاه را تنظیم نموده و دکمه استارت زده می‌شود. در زیر ریزترین الک یک سینی قرار دارد که از ریزش دانه‌های عبوری از آخرین الک جلوگیری شود. درب الک نیز برای جلوگیری از پاشش مواد بر روی بالاترین الک قرار می‌گیرد.
انواع شیکر الک بر مبنای شیوه جداسازی و الک کردن
پرتابی یا عمودی: شامل حرکت رفت و برگشتی ذرات به سمت بالا و پایین است. این روش قابلیت جداسازی ذرات ۲۰ میکرومتر تا ۴۰ میلی‌متری را دارد. از معایب این روش گرفتگی سوراخ‌های الک و کاهش بازدهی آن است.
افقی: حرکات الک به‌صورت یک دایره افقی می‌باشد. حرکت چرخشی سبب الک شدن ذرات می‌شود. امکان گرفتگی سوراخ‌های الک در این روش کمتر از روش پرتابی است. نمونه در این روش می‌تواند مقدار بیشتری نسبت به روش قبلی داشته باشد. الک کردن به‌صورت افقی بیشتر برای دانه‌های سوزنی شکل، صفحه‌ای (پهن)، دراز یا رشته‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش قابلیت جداسازی ذرات با اندازه ۴۵ میکرومتر تا ۶۳ میلی‌متر را دارد.
:Air jet برای نمونه‌های حاوی ذرات ریز با ابعاد ۵۰ میکرومتر و کوچک‌تر مناسب است. جریان هوا توسط از بالا به سمت پایین جریان می‌یابد که توسط پمپ خلأ در پایین یا جریان پرفشار هوا از بالا ایجاد می‌شود. قابلیت جداسازی ذرات ریز با اندازه تقریبی ۱۰ میکرومتر تا ۴ میلی‌متر را دارد.
مکانیکی و صوتی: در این روش علاوه بر حرکت مکانیکی امواج صوتی نیز به کمک می‌آیند تا ذرات الک شوند. نمونه توسط یک بلند گوی بزرگ در معرض نوسانات هوا (امواج صوتی) با بسامد چند هزار هرتز قرار می‌گیرند. این روش قادر به شناسایی و جداسازی ذرات بسیار ریز تا ابعاد ۵ میکرومتر است.
غربالی: در این نوع جداسازی نمونه دارای دو نوع حرکت عمودی (کوبشی یا پرتابی) و حرکت افقی است. نتایج حاصل از این نوع شیکر الک دقیق‌تر از سایرین است.
روش تر: در نمونه‌های شامل مواد معلق و موادی که تمایل به چسبیدن به یکدیگر را دارند از روش تر استفاده می‌شود. این روش قابلیت استفاده برای ذرات با ۲۰ میکرومتر را دارد ولیکن لازم است در انتها ذرات عبور نکرده از الک‌ها و هم‌چنین ذرات موجود در سیستم فیلتراسیون خشک‌شده و وزن گردیده و در نهایت توزیع اندازه ذرات در نمونه اندازه‌گیری ‌شود. آب معمولاً و سایر مایعات به‌ندرت جهت خیس کردن استفاده می‌شوند. پایان کار با این روش زمانی است که مایع خارج‌شده از الک آخری صاف و شفاف بوده و محتوی هیچ ذره‌ای نباشد. از محدودیت‌های این روش زمان‌بر بودن آن است.
چنان چه قصد خرید شیکر الک آزمایشگاهی رادارید می‌توانید جهت کسب اطلاع از مشخصات و قیمت شیکر الک آزمایشگاهی با مشاوران شرکت تماس حاصل نمایید.

021
33960418
33970326
33970638
09195801170
09121941289
09128919867
09195801270

مهندس ایرج کمالی اصل

  • ایرج کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی